Riders.info.pl: Podręcznik: PoradnikNaprawIWymianyOpon ...

Home | Index Stron | Ostatnie Zmiany | Ostatnio Komentowane | Użytkownicy | Rejestracja | Zaloguj się:  Hasło:  

Jak bezpiecznie poradzić sobie z oponą, która uległa uszkodzeniu lub potrzebuje wymiany, na co zwrócić uwagę przy kupowaniu opon z drugiej ręki zwłaszcza na giełdach i bazarach, aby nie kupić opony wadliwej i uszkodzonej


Opony – poradnik napraw i wymiany opon


Przed jakąkolwiek naprawą opony, musi być ona po zdjęciu z felgi dokładnie obejrzana .
Poniżej są wskazówki na co zwrócić uwagę :


Opony nie powinny być naprawiane jeśli wystąpi chociaż jedna z poniższych sytuacji:


1. opona była napełniona uszczelniaczem w sprayu po uszkodzeniu opony gdy doszło do zejścia powietrza
2. dziurka lub przecięcie jest większa niż 6 mm średnicy lub długości
3. dziurka, przekłucie nie jest prostopadłe do opony ale pod kątem
4. dziurka, przekłucie jest z boku opony
5. rozwarstwienie opony, widoczne pokazanie się warstw opony i drutów szkieletu opony
6. uszkodzone obejmy opony służące do zacisku opony na feldze
7. zniszczenie warstwy kauczuku syntetycznego którym jest wyłożona opona wewnątrz oraz różne pęknięcia – na skutek nieprawidłowego ciśnienia w oponie – zbyt małego lub zbyt dużego ciśnienia
8. zużycie bieżnika poniżej głębokości znaczników zużycia lub zrównanie się z wysokością znacznika – powinna być głębokość minimum 1mm ponad znacznik
9. drobne pęknięcia na boku opony
10. nacięcia, wyżłobienia na powierzchni opony


Uwaga! Nie powinno być dwóch napraw w obrębie jednej ćwiartki opony i nie więcej niż dwóch napraw na jedną oponę.
Felga musi być w dobrym stanie bez skrzywienia bo inaczej będzie uciekać powietrze z opony.
Podczas naprawy powinno się wymienić wentyl na nowy i wyważyć koło.
Podczas pierwszych 24 godzin po naprawie opony nie powinno się przekraczać prędkości 80 km/h, a prędkość maksymalna z naprawioną oponą nie może przekraczać 120 km/h .


Podsumowując nie powinno się w jakikolwiek sposób naprawiać opon motocyklowych. Nie ma miejsca na błąd podczas naprawy opon motocyklowych – motocykl nie wybacza takich błędów – każda wątpliwość co do stanu opony powinna skutkować wyrzuceniem opony


Nigdy nie naprawiaj sam uszkodzonej opony ale oddaj ją do specjalistycznego punktu wulkanizacji w ręce doświadczonego wulkanizatora !


Co do nowych opon jest ważna wskazówka :
Na nowych oponach nalezy jeżdzić pierwsze 150 km ostrożnie, nie przekraczając 80 km/h aby opony dobrze wpasowały się w felgi i żebyś się przyzwyczaił do zupełnie innego prowadzenia i zachowania się motocykla na nowych oponach .
Jeśli kupujesz nowe opony nie powinny być starsze niż 2 lata – jest to granica wieku nieużywanej opony. Po tym czasie opona traci właściwości i nie nadaje się do bezpiecznej jazdy.
Datę produkcji opony można sprawdzić na oznaczeniu na boku opony — dla przykładu :DOT0340 gdzie 03 oznacza rok 2003 a 40 tydzień w którym wyprodukowano oponę, a więc październik 2003 roku


żrodło – DUNLOP – przetłumaczone by Ramiel


 
Nie ma plików na tej stronie. [Wyświetl pliki/formularz]
Komentarze (1). [Dodaj/Wyświetl komentarze]