Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zmiany w MotoGP
#1
zaczytane na http://www.motogp.pl

Cytat:1000cc nową oficjalną pojemnością w MotoGP      12.12.2009 


Zaczęło się od plotek, potem okazało się, iż jest to oficjalna propozycja. Wszystko dzieje się jednak niesamowicie szybko i właśnie dzisiaj komisja ogłosiła, iż od 2012 roku zobaczymy maszyny z czterocylindrowymi silnikami 1000cc.

Spotkanie Grand Prix Commission odbyło się dzisiaj w Genewie, dyskutowano na nim o przyszłości w klasie królewskiej. Sławna już propozycja owej zmiany została jednak złożona wcześniej. Wiele niejasności rozwiał niedawno Herve Poncharal w wywiadzie dla serwisu crash.net.

Autorem pomysłu była Dorna (organizacja posiadająca prawa reklamowe MotoGP), wsparta przez IRTA (zespoły). Swoich głosów w tej sprawie udzielili także Valentino Rossi oraz Dani Pedrosa ostro krytykując przy tym obecną generację silników, z wiadomych – często już poruszanych powodów (jeśli znajdą się tacy, którzy nie wiedzą, to dla formalności: chodzi o zbytnie nasycenie obecnych motocykli elektroniką oraz silnik 800cc niesprzyjający efektownej jeździe).

Na całą Komisję, która obradowała dzisiaj składają się takie organizacje jak: FIM, Dorna, MSMA (producenci) oraz IRTA. Jak się okazuje, nie było żadnych problemów z ‘przepchnięciem’ pomysłu, tak więc od 2012 roku będziemy oglądać motocykle z jednostkami o pojemności 1000cc (to nie to samo, co dawne 990cc). Wprowadzono także dwa limity: silnik może mieć maksymalnie cztery cylindry o średnicy nie przekraczającej 81 mm.

Prezydent FIM Vito Ippolito powiedział:
”Główne zmiany, jakie postanowiliśmy wprowadzić będą nowymi zasadami w klasie MotoGP. Będziemy mieć czterocylindrowe jednostki, czterosuwowe oczywiście, z maksymalną pojemnością 1000cc, a średnicą cylindra będzie 81mm. Ta specyfikacja będzie bazą dla producentów w kierunku rozwoju silnika. Na początku przyszłego roku wydamy bardziej kompletne i oficjalne regulacje w tej sprawie. 2012 będzie rokiem nowej ery w MotoGP.”

Carmelo Ezpeleta, Dyrektor Generalny w Dorna Sports:
”To było bardzo ważne spotkanie w sprawie przyszłości klasy królewskiej. Od 2012 roku motocykle będą miały pojemność silnika jednego litra i cztery cylindry. Zwymiarowanie jednostki jest bardzo ważne, ponieważ od tego będzie zależeć charakterystyka silnika. Doszliśmy do porozumienia w tej sprawie i przed startem sezonu 2010 będziemy mieć jeszcze dwa spotkania, aby zdefiniować resztę specyfikacji.”

Po raz drugi więc w tym roku wprowadzono zmiany w sprawie jednostek napędowych. W przyszłym roku każdy zawodnik będzie miał bowiem do dyspozycji jedynie sześć silników, co może okazać się znaczącym problemem. Przy 18 rundach daje to jedną jednostkę na trzy wyścigi - w tym sezonie zawodnicy mogli przecież w 7 rundach wykorzystać podobną ilość silników, jaką będą mieli do dyspozycji w całym przyszłym sezonie!

Autor: peterpz

link do oficjalnej strony FIM :

http://www.fim-live.com/en/sport/grands-...lations-1/
[Obrazek: duckavatarbc4.gif]
Odpowiedz
#2
a o tym ze w 2010 250 przechodza w 600 4T, z mozliwoscia odkupienia silnika od rywalizujacej druzyny to juz wiadomo? Smile
Odpowiedz
#3
jakieś pierdafffki 1000...
całe 100 mniej od wiadomo czego...
a jak ważna jest seta.... nio powiecccccmy na kaca...
:-* :-[ :^)
Odpowiedz
#4
(12-18-2009, 09:19 AM)chgwcch link napisał(a): jakieś pierdafffki 1000...
całe 100 mniej od wiadomo czego...
a jak ważna jest seta.... nio powiecccccmy na kaca...
:-* :-[ :^)


...Adas a ja jednak wole wypic te 1000  mililitrow literkow
w dobrym gronie Wink niz te 1100 1500 1700 czy nawet te 2300
w gronie malo sprytnym wrecz uposleczonych >:> >:> >:>
Ezekiel 25;17
..And you will know my name is LORD when i lay my vangance
upon thee...
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości